Thursday 15 December 2011

Kerana Kamu 4

4.
                Honeymoon suite yang disediakan khas buat pengantin baru yang mengadakan resepsi di hotel mewah Palace of The Golden Horses itu sepi. Sesepi dan sesunyi hati Dhamirah. Sudah lenyap segala kemeriahan majlis resepsi siang tadi. Sudah tiada mama dan papa yang dari tadi tersenyum bahagia. Sudah tiada Lily yang gigih menemaninya melalui saat – saat getir untuk berada dalam satu ruang dengan Haris. Yang tinggal hanya dia dan Haris kini. Haris yang leka menonton tv di ruang yang disediakan khas di bilik itu. Sedang dia, melayan rasa di bilik. Melayan angan di tingkap bilik itu sambil melepas pandang pada gelap malam dari tingkap bilik itu.
                Terbayang wajah Haris, hatinya bergetar tiba – tiba. Gementar menjengah dan tubuhnya menggigil tanpa dapat di kawal. Berhadapan dengan lelaki itu setelah apa yang cuba dilakukannya memang amat sukar. Apa lagi bila terpaksa memaniskan muka di hadapan tetamu. Membenarkan Haris merangkul pinggangnya dan melakar senyum bahagia dihadapan tetamu sedang ketika itu kakinya sudah lemah. Setiap kali tangan lelaki itu menyentuh tubuhnya akan terbayang perbuatan lelaki itu di malam pertama dia bergelar isteri. Malam yang sepatutnya melakar saat indah antara sepasang suami isteri. Tidak terbayang bagaimana dia gigih melorek senyum dihadapan semua orang sedang hati menangis dan merintih pilu. Kini, terpaksa lagi berduaan bersama lelaki itu di bilik terasing ini. Menjemput gementar di hati, takut dan risau kalau Haris mengulang perbuatan malam semalam.
                “Belum tidur?” teguran Haris membuat dia menoleh. Lelaki itu berdiri menyandar tubuh di pintu yang memisahkan bilik tidur dan ruang menonton. Matanya merenung Dhamirah tajam. Memerhati tubuh itu atas bawah. Menimbulkan rasa takut di hati Dhamirah.
                “Be… be… belum. Abang dah nak tidur?” Dhamirah getar suaranya dalam setiap bicara. Semakin takut saat lelaki itu mengatur langkah menghampirinya. Berhenti di katil lalu melabuh punggung di situ.
                “Tunggu aku?” Tanya Haris. Tegas dan garang.
                “Err…. Err…” Dhamirah kehilangan kata. Tidak terfikir untuk menunggu lelaki itu untuk tidur sekali, tetapi akalnya buntu mencari alasan.
                “Apa err…er…? Dah bisu?”
                “Err…Tak…”
                “Bukalah tudung kau tu. Rimas aku. Bukan aku tak pernah tengok rambut kau. Lagipun, tu bukan aurat lagi pada aku kan?” Garang Haris mengarah. Bukan dia rimas melihat Dhamirah masih bertudung litup. Kasihan pula melihat Dhamirah masih bertudung walaupun sudah tiada siapa di bilik itu. Selebihnya, dia teringin melihat lagi rambut ikal mayang itu. Lembut dan harum. Haris memejam mata seketika. Cuba membuang bayangan tubuh seksi yang cuba diperkosanya semalam.
                Dhamirah tidak memperdulikan arahan itu. Bimbang Haris mengulang episod duka semalam. Tidak mahu melalui lagi saat – saat getir seperti semalam.
                “Kau nak aku ulang apa yang aku buat semalam ke, Dhamirah?” Haris berbisik. Entah bila lelaki itu sudah berdiri terlalu rapat dengannya. Merenung dirinya dengan renungan jantan yang penuh nafsu. Spontan debaran dihatinya datang. Serentak itu dia menolak tubuh Haris dan dia menjauh sedikit. Kepalanya digeleng perlahan tanda tidak mahu.
                “Then kenapa kau susah sangat nak buka tudung? Semua tu dah halal bagi aku. Kalau aku nak mintak lebih dari tu pun, kau kena bagi, kan?” Haris mengugut pula. Dalam diam gadis ini, ada degilnya rupanya, Haris merungut sendiri di dalam diri. Menguntum senyumnya saat Dhamirah laju membuka tudung yang melitupi kepalanya. Terurai rambut yang menwan itu. Haris telan liur, dengan rambut panjang mengurai begitu, Dhamirah kelihatan bertambah ayu, bertambah comel.
                “Good… Dengar cakap aku. Ikut kehendak aku, kalau kau tak nak aku paksa kau… Macam semalam.” Bisik Haris di telinga Dhamirah. Jarinya mengelus lembut rambut Dhamirah. Membuat isterinya itu ketakutan. Dhamirah cuba menjauh tetapi Haris mencengkam kuat lengannya. Dia menyeringai. Sakit. Mata Haris yang tajam merenungnya tidak berani ditentangnya.
                “Remember this, Dhamirah. Kalau tak nak aku kerjakan kau, baik kau ikut cakap dan kehendak aku. Aku boleh buat lebih dari semalam. Lebih lagi sampai kau tak rasa nak hidup lagi. So, belajar jadi isteri yang baik.” Gertak Haris sambil menepuk perlahan pipi mulus milik Dhamirah. Selamba dia berlalu ke katil dan membiarkan Dhamirah menangis sendu di tingkap bilik. Tidak sedikit pun perasaannya terusik dengan tangisan sendu isterinya itu.
                Haris menghempas tubuh ke katil. Mujur juga dia telah menunaikan solat Isyak awal hari ini. Boleh juga merehatkan tubuh dan minda lebih awal. Dia keletihan mengharungi majlis perkahwinan selama dua hari ini. Lebih letih bila pengantin perempuan yang dinikahinya bukan gadis yang dicintai sepenuh hati sebelum ini.
                “Oh… Find yourself a place to sleep.” Ujar Haris lalu mencampak bantal ke lantai. Tidak sudi berkongsi katil dengan Dhamirah. Tidak selera. Benarkah? Walhal, semalam dia yang berkasar, menginginkan tubuh kecil molek itu.
                Hampir setengah jam Dhamirah menanti Haris benar – benar lena di katil bersaiz king itu. Bimbang untuk bergerak kerana takut Haris belum tidur dan mengugutnya dengan entah apa – apa lagi yang bisa buat dia kecut perut. Apa yang dikatakan oleh Haris setengah jam lalu benar – benar buat dia buntu. Itukah harga yang perlu dia bayar untuk kesalahan yang ditinggalkan oleh Dania? Dhamirah mengeluh perlahan. Cuba bertenang, cuba untuk tidak membayangkan sebarang perkara buruk seperti yang diugut Haris tadi. Dhamirah menarik nafas panjang. Dengan perlahan dan hati – hati, dia bergerak ke bilik air. Ingin menunaikan kewjipan terakhir untuk malam ini dan seterusnya mendirikan solat hajat dan istikharah. Ingin mengadu pada Yang Esa. Pada yang sudi mendengar pada setiap keluh kesahnya.



No comments:

Post a Comment